Friday 22 May 2015

PERJANJIAN RUMAH SEWA (TENANCY AGREEMENT)

Assalamualaikum,
Hari ini kita sembang sikit pasal pengurusan rumah sewa yang mengikut prosedur. Bagaimana untuk melindungi hak tuan rumah dan orang yang menyewa rumah? Hah, x susah pun, buat la perjanjian sewa rumah antara penyewa dan tuan rumah.
Dulu, masa pertama kali saya nak sewakan rumah (rumah kecik je tapi tetap kene jaga hak kita sebagai tuan rumah sbb banyak baca blog yang cerita pasal penyewa lari tinggalkan tunggakan utiliti) Pastinya kita semua xnak pening2 dikemudian hari. Lagipun, nak adakan perjanjian ni bukan susahpun (mungkin sedikit susah kalo xde soft copy contoh perjanjiannya. macam saya alami dulu) So, sekarang untuk mudahkan tuan-tuan dan puan-puan semua, saya akan emel softcopy contoh perjanjian yang saya gunakan untuk sewakan rumah. Sila tgglkan emel di ruangan comment.
Wassalam

12 comments:

  1. Salam,

    Boleh tak emel kan kepada saya soft copy tenancy ni?

    Ni alamat emel saya :- ctayumasrol@gmail.com

    Terima kasih

    ReplyDelete
  2. salam, boleh emailkan dekat sy juga soft copy tu? terima kasih.

    farhaanatashaa@gmail.com

    ReplyDelete
  3. salam, boleh tak saya dapatkan soft copy tenancy agreement tu?
    saya nk tolong buatkan utk keselamatan rumah sewa..
    iswandiisia@gmail.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  4. Salam..boleh email kt sy x..terima kasih.,

    afx_1040@yahoo.con

    ReplyDelete
  5. pls email me softcopy...baidurigmc@gmail.com

    ReplyDelete
  6. pls email me softcopy...baidurigmc@gmail.com

    ReplyDelete
  7. salam boleh emelkan sy softcopy....mummyawisha@gmail.com, tq

    ReplyDelete
  8. salam..mohon jasa baik puan untuk emailkan softcopy tenancy agreement ke
    farhanah.amurdeen@gmail.com. thank you

    ReplyDelete
  9. ELOO..CAN U EMEL ME D SOFT COPY OF D AGREEMENT PLIZ??? meevezatul@gmail.com

    ReplyDelete